Вивчення магнітних явищ можна доповнити простим і ефектним дослідом із батарейкою, постійним магнітом і мідним дротом, скрученим у вигляді котушки. Учні отримають уявлення про те, що магнітні властивості має провідник, по якому проходить струм, оскільки він взаємодіє із магнітом – рамка із мідного дроту обертається. Необхідно звернути увагу на те, що рамка не взаємодіє з магнітом, якщо по ній не проходить струм.

Знадобиться нова батарейка на 1,5 вольти, мідній дріт довжиною 1 метр, діаметром близько 0,5 мм, який використовується у обмотках двигунів, постійний магніт (від акустичного динаміка, гіпсових фігурок), дві шпильки, два гумових кільця (можна відрізати від велосипедної камери).

Мідний дріт потрібно скрутити у вигляді спіралі, намотуючи його на циліндричний предмет, потрібно зробити не менше 10 витків. Бажано, щоб витки котушки не перекривали один одного. Вільні кінці дроту мають розміщуватися діаметрально назовні від котушки.

Необхідно забезпечити симетричну форму котушки для рівномірного розподілу ваги, інакше котушка не буде обертатися.

Два вільні кінці дроту, на які буде спиратися котушка, потрібно зачистити від шару лакової ізоляції.

Один вільний кінець дроту зачищається повністю, а інший – лише з одного боку, утворюючи пристосування на зразок щітки в електродвигуні. Котушка здійснює півоберта за інерцією (у двигуні постійного струму напрям струму змінюється кожні півоберти рамки).

Відріжте два гумових кільця від велосипедної камери. За їх допомогою закріпіть дві шпильки і магніт, як зображено на рисунку. Відхиліть одну шпильку і встановіть мідну котушку. Щоб вона почала обертатися необхідно її легенько штовхнути.

Можна запропонувати учням виконати декілька експериментів з цим простим електричним двигуном. Що відбувається, якщо замінити магніти? Якщо до моделі піднести ще один магніт? Якщо для котушки взяти провід іншого діаметру і довжини? Якщо взяти іншу батарейку?

Пояснюємо учням, що коли котушкою проходить струм, вона «перетворюється» на магніт. Ось чому котушка взаємодіє із магнітом, закріпленим на батарейці. Дослід переконує учнів, що між електричними і магнітними явищами існує тісний зв’язок.