Кураторська години в групі 43М – говорили про етикет мережевого спілкування.

Швидкий розвиток інноваційних технологій значно полегшив процес комунікації. Комп’ютери та сучасні гаджети з підключенням до Інтернету дають можливість вільно комунікувати та обмінюватись думками з необмеженою кількістю людей, з будь-якого куточку планети навіть не виходячи з дому.

Спілкуючись у віртуальному середовищі слід також пам’ятати, що тут, як і в реальному житті, існують свої правила поведінки, своєрідна культура віртуального спілкування.

Єдиного документу, що відображає усі правила мережевого етикету і є стандартом для усіх, досі не існує. Але існують найбільш поширені правила, які повинен знати кожен:

Правило 1. Пам'ятайте, що ви спілкуєтесь з людиною.

Правило 2. Дотримуйтеся тих самих стандартів поведінки, що і в реальному житті.

Правило 3. Пам'ятайте, що ви знаходитесь у кіберпросторі.

Правило 4. Поважайте час і можливості інших.

Правило 5. Зберігайте свій імідж.

Правило 6. Допомагайте іншим там, де ви це можете зробити.

Правило 7. Не створюйте конфлікти та не допускайте їх.

Правило 8. Поважайте право на приватне листування.

Правило 9. Пам’ятайте про авторське право.

Правила 10. Пам’ятайте про безпеку.

 Що важливо знати, щоб із задоволенням спілкуватись у форумах, чатах і соціальних мережах?

  • Намагайтесь бути толерантними.
  • Не ігноруйте правила культурного спілкування для різних Інтернет-ресурсів.
  • Пишіть коротко та зрозуміло.
  • Будьте об’єктивними.
  • Слідкуйте за граматикою.

 E-mail – етикет. Електронна пошта — це досить зручний спосіб швидкого та ефективного спілкування. Звісно, електронна пошта не є найкращим способом передачі конфіденційної, чи делікатної інформації та позбавлена важливих елементів спілкування – виразу обличчя, жестикуляції, поз, інтонацій голосу, але є, безумовно, одним з найкращих способів для професійного, ділового спілкування. Проте, щоб залишити після свого листа гарне враження про себе, особисто потрібно знати елементарні правила етикету спілкування в електронній пошті.

Персональне ім'я (не те ж саме, що підпис) – це довільний рядок, який більшість програм електронної пошти (мейлери) дозволяють приєднувати до ваших повідомлень в якості текстового коментаря. Якщо ваша система дозволяє, завжди пишіть персональне ім'я: воно є для вас кращою «візитною карткою», ніж просто адреса e-mail. Використовуйте осмислені імена. Адреса повинна мати ім’я та прізвище, щоб можна було визначити автора листа. Не використовуйте виразів, які схожі на ніки або прізвиська, наприклад: «здогадайся сам», «luceenok 134», «ромашка» тощо. Це заважає визначити авторство листа, а також ображає адресата. Вирази даного типу не лише заважають визначити автора листа, а й ображають інтелект адресата.

Перед відправленням, обов’язково вказуйте тему листа. Майже всі мейлери мають можливість присвоєння електронним листам назви, і найчастіше будь-який користувач орієнтується саме по назвах при перегляді своєї пошти. Уникайте безглуздих назв. Наприклад, відправляючи лист службі підтримки Microsoft, не слід давати йому назву Microsoft – з цим же успіхом ви могли б і взагалі нічого не писати. Тема листа повинна перегукуватись з самим текстом листа. Якщо відповідаючи на лист ви міняєте тему розмови, пам’ятайте, що потрібно змінити і тему (назву) листа. Довжина, зміст і формат листа Довжина листа повинна відповідати стилю бесіди. Наприклад, якщо ви просто відповідаєте на питання, намагайтеся робити це коротко і по суті. Завжди дотримуйтесь теми розмови. Якщо ви хочете поговорити на нову тему, краще надіслати окремий лист, тоді адресат зможе зберігати його окремо. Не пишіть весь текст листа великими літерами (він не є читабельним) та намагайтесь розбивати текст на логічні абзаци і уникати надмірно довгих речень. Пишіть грамотно, адже лист, повний помилок дуже важко та неприємно читати. Уникайте флеймів – листів, які написані під впливом сильних емоцій, щоб потім не жалкувати про сказані слова. Пам’ятайте про безпеку і не пересилайте в електронних листах конфіденційну інформацію (номери кредиток, рахунок в банку тощо).

Електронна пошта – це не особиста розмова, чи розмова по телефону, тому адресат може забути про що йшлося в попередньому листі, особливо, якщо він веде активну переписку. Тому, намагайтесь включати уривки попередньої розмови у вашу відповідь, а також відокремлювати ваш текст і той, що цитується спеціальними знаками (>). Але не зловживайте цитуванням попередніх листів. Коли назад ви отримуєте власний лист в повному обсязі (як коментар) з маленькою припискою в кінці «я згоден» – це не зовсім етично. Не змішуйте у листі інформацію загального та особистого характеру. Якщо ви отримали лист в результаті електронної розсилки, не варто повідомляти адресату, що ви його отримали (звісно, якщо у вас не попросять дати відповідь).

Підпис електронного листа – це невеликий текстовий уривок вкінці повідомлення, який, зазвичай, містить контактну інформацію. Більшість мейлерів мають функцію автоматичного прикріплення підпису до вихідних листів. Це важливий елемент повідомлення, але і тут варто знати міру. Підпис повинен бути коротким, але інформативним (4-7 рядків цілком достатньо). Довгі підписи завантажують канали зв'язку. Він має ідентифікувати вас: прізвище, ім’я, посада, місце роботи (якщо ви ведете ділову переписку). Також, обов’язково вказуйте контактну інформацію: телефон, факс, скайп.

Прості правила ввічливості. Електронна пошта – це засіб зв’язку між людьми, тому без правил ввічливості тут не обійтись. Не забувайте сказати «будь-ласка», якщо ви звертаєтесь до когось з проханням, і звісно, ніколи не завадить сказати «дякую», якщо хтось допоміг вам. Ми не забуваємо про такі моменти ввічливості в реальному житті і не варто ними нехтувати під час віртуального спілкування. Не чекайте відповідь на ваш електронний лист негайно. Те, що вам не відповіли протягом кількох хвилин, зовсім не означає, що вас ігнорують. Зауважте, що не існує на сто відсотків надійної поштової системи, тому намагайтесь не писати в електронному листі конфіденційну інформацію (якщо ви попередньо її не зашифруєте за допомогою надійної програми для шифрування інформації). Пам’ятайте про адресата, адже ви не єдина людина, яка може постраждати у випадку, коли конфіденційне повідомлення набуде розголосу в Мережі. Намагайтесь завжди більш повно викладати інформацію по темі в електронному листі. Якщо це прохання допомоги в певному питанні, адресат повинен володіти найбільш розширеною інформацією, щоб зуміти допомогти вам.

13.02.21 у групі 61-МБ було проведено пізнавальний захід "Гуманізація освіти у принципах Нової української школи". Куратор: Коваль Л. В.

 

Презентація

Студенти 31-Б групи продовжують працювати над розвитком soft skills. Цього разу увагу було приділено створенню персональної візитки. Сучасні вчителі досить мобільні й постійно беруть участь в різноманітних заходах, мають багато соціальних контактів: з колегами, науковцями, батьками. А тому в пригоді стане візитка – картка для особистої презентації. Візитки з’явилися ще 2,5 тис. років тому в Китаї. Кожен чиновник держави зобов’язаний був мати червону візитку, на якій були вказані його ім’я та посада. Згодом вона стала незамінним атрибутом ділової людини.

Візитка допоможе співрозмовнику запам’ятати Ваше прізвище, ім’я та по батькові, контактні номери телефонів, електронну адресу, не втратити з Вами зв'язок та налагодити співпрацю, рекомендувати Вас своїм друзям та колегам.

Куратор: Самілик Валентина Іванівна.