Хроленко Марина Володимирівна – доктор педагогічних наук, доцент, перший проректор Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка.

Працює в університеті з 1999 року. Автор понад 100 наукових праць.

З 1994 по 1999 р. р. навчалась в Глухівському державному педагогічному інституті імені С.М. Сергєєва-Ценського за спеціальністю «Початкове навчання і біологія», який закінчила з відзнакою і здобула кваліфікацію «Вчитель початкових класів і біології».

З 1999 по 2002 р. р. працювала асистентом кафедри природничих дисциплін Глухівського педагогічного університету.

З 2002 по 2005 р. р. навчалась а аспірантурі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.

З 2006 по 2013 р. р. обіймала посаду старшого викладача кафедри природничих наук.

Кандидат педагогічних наук з 2007 року. Дисертацію на тему «Формування екологічної свідомості майбутніх вчителів початкових класів» захистила у спеціалізованій вченій раді Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (м. Київ).

З 2013 р. – доцент кафедри теорії і методики викладання природничих дисциплін.

З 2016 по 2022 р. р. – декан факультету природничої і фізико-математичної освіти Глухівського НПУ ім. О. Довженка. З 2020 по 2022 р. р. навчалась у докторантурі Глухівського НПУ ім. О. Довженка. З вересня 2022 року – в.о. завідувача кафедри біології та основ сільського господарства.

Доктор педагогічних наук з 2023 року. Дисертацію на тему «Теорія і практика формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки» захистила у спеціалізованій вченій раді Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка.

З 1 березня 2023 року обіймає посаду першого проректора Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка.

Основні навчальні курси, які викладає: екологічна компетентність учителя, зоологія, соціальна екологія, етологія.

Коло наукових інтересів: особливості формування та розвитку екологічної культури майбутніх учителів біології; система формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки.

Хроленко М. В. активно займається науковою роботою: є членом редакційної колегії збірника наукових праць студентів факультету природничої і фізико-математичної освіти; організатором і учасником науково-практичних конференцій, семінарів, присвячених актуальним питанням підготовки майбутніх учителів біології. Є експертом Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти України, членом Українського товариства генетиків і селекціонерів ім. М. І. Вавилова (Сумське відділення).

Нагороджена Грамотою Сумської обласної адміністрації (2007 р.), подякою МОН України (2019 р.), грамотою МОН України (2023 р.).

 

Інформація про наукову діяльність:

 

Дисертація та автореферат на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук:

  1. Хроленко М. В. Формування екологічної свідомості майбутніх учителів початкових класів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2007. 234 с.
  2. Хроленко М. В. Формування екологічної свідомості майбутніх учителів початкових класів: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2007. 20 с.

 

Дисертація та автореферат на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук:

  1. Хроленко М. В. Теорія і практика формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04. Глухів, 2023. 570 с.
  2. Хроленко М. В. Теорія і практика формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04. Глухів, 2023. 42 с.

 

Монографії:

  1. Кузьмінський А. І., Хроленко М. В. Проблема формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки: монографія. Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. А., 2022. 190 с.
  2. Хроленко М. В. Система формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки: монографія / за наук. ред. А. І. Кузьмінського. Суми: Видавничо-виробниче підприємство «Мрія», 2022. 400 с.
  3. Хроленко М. В., Мегем О. М. Формування екологічної свідомості майбутніх учителів початкових класів як соціально-педагогічна проблема. Научное окружение современного человека: Образование и воспитание, Философия, Культура и искусство, Юриспруденция, История, Архитектура и строительство : монография. Одесса: КУПРИЕНКО СВ, 2018. С. 7–29.
  4. Мегем О. М., Хроленко М. В. Генерація творчих ідей у теорії і практиці навчання біології в школах України (1940-1959 рр.). Научное окружение современного человека: Образование и воспитание, Философия, Культура и искусство, Юриспруденция, История, Архитектура и строительство : монография. Одесса: КУПРИЕНКО СВ, 2018. С. 30–41.

 

Навчально-методичні видання:

  1. Хроленко М. В. Навчально-методичний посібник з курсу «Соціоекологія» (для студентів вищих педагогічних навчальних закладів). Глухів: РВВ ГНПУ ім. О. Довженка, 2012. 146 с.
  2. Бичко А. С., Хроленко М. В. Етологія: навчально-методичний посібник для студентів біологічних і психологічних спеціальностей вищих педагогічних навчальних закладів. Суми: Ярославна, 2013. 184 с.
  3. Рудишин С. Д., Коренева І. М., Бородіна К. І., Хроленко М. В., Кмець А. М., Самілик В. І. Методичне забезпечення державної атестації бакалавра напряму підготовки 6.040102 Біологія з біології та методики її викладання. Суми: Видавничий дім «Ельдорадо», 2016. 312 с.
  4. Біологія: фахова підготовка студентів педагогічних університетів: навч. посіб. / Л. М. Горшкова та ін.; за ред. М. В. Хроленко. Суми: Видавничий дім «Ельдорадо», 2017. 307 с.
  5. Хроленко М. В., Самілик В. І. Лабораторний практикум із зоології хребетних. Черкаси: ПП Чабаненко Ю. В., 2018. 120 с.
  6. Мегем О. М., Горшкова Л. М., Хроленко М. В., Луценко О. І. Навчально-методичний посібник з курсу «Здоров’я людини: вікова фізіологія і шкільна гігієна» для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Суми: Видавничий дім «Ельдорадо», 2019. 220 с.
  7. Хроленко М. В., Самілик В. І. Етологія: практикум для майбутніх учителів біології. Суми: Видавець Вінніченко М. Д., 2022. 88 с.
  8. Фахова підготовка майбутніх учителів біології та основ здоров’я: підсумкова атестація: навчально-методичний посібник / Хроленко М. В. та ін.; за заг. ред. Л. В. Бурчак. Суми: ФОП Цьома С. П., 2023. 448 с.

Публікації у закордонних виданнях, проіндексованих у базах даних

Web of Science Core Collection та/або Scopus:

  1. Lutsenko O., Lucenko G., Khrolenko M., Mehem O. Defining the Conditions of Forming Students Motivation to Movement Activity. Journal of Human Movement and Sports Sciences. Vol. 8 (4). Р. 117–123. DOI: 10.13189/saj.2020.080403. URL: https://www.hrpub.org/download/20200830/SAJ3-19916613.pdf
  2. Rudyshyn S., Kononenko T., Khrolenko M., Konenko V., Merdov S. Basic Soft Skills as an Integral Component of Student Competitiveness: case of higher education in Ukraine. AD ALTA: International Jornal of Interdisciplinary Researh. Vol. 11. Specal Issue (01-XVI). P. 23–28. URL: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110116/PDF/110116.pdf
  3. Tomchuk M., Khrolenko M., Volokhata K., Bakka Y., Ieresko O., Kambalova Y. Information Technologies in the Formation of Environmental Consciousness in Future Professionals. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. 2022. Vol. 22. No. 1. Р. 331–339. DOI: 22937/IJCSNS.2022.22.1.47. URL: http://paper.ijcsns.org/07_book/202201/20220147.pdf
  4. Davydov S., Tutchenko M., Zavistovskyi O., Khrolenko M., Нurkova T. Latest Trends in Distance Education. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. 2022. Vol. 22. No. 6. Р. 513–522. DOI:22937/IJCSNS.2022.22.6.65. URL: http://paper.ijcsns.org/07_book/202206/20220665.pdf
  5. Stryzhakov A., Khrolenko M., Matsenko L., Koycheva T., Moiseienko N. Formation of the professional subject of future psychological and pedagogical specialists in higher education. Amazonia Investiga. No. 12(66). P. 95–104. URL: https://doi.org/10.34069/AI/2023.66.06.10

 

Cтатті у наукових періодичних виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України:

  1. Хроленко М. В. Психолого-педагогічні основи формування екологічної свідомості майбутніх вчителів. Наука і сучасність: збірник наукових праць Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Київ, 2004. Т. 42. С. 104–114.
  2. Хроленко М. В. Формування екологічної свідомості як мета екологічної освіти та виховання студентів. Проблеми педагогічних технологій. Луцьк, 2004. Вип. 2. С. 74–77.
  3. Хроленко М. В. Умови формування екологічної свідомості майбутніх учителів початкових класів. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. Харків, 2005. № 20. С. 93–102.
  4. Хроленко М. В. Проблеми змісту, типології та формування екологічної свідомості майбутніх учителів початкових класів. Проблеми педагогічних технологій. Луцьк, 2005. Вип. 3. С. 59–68.
  5. Хроленко М. В. Модель процесу формування екологічної свідомості студентів педагогічних університетів. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Рівне, 2008. Вип. 39. С. 157–161.
  6. Хроленко М.В. Курс екології для майбутніх учителів початкових класів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми, 2011. № 1. С. 462–467.
  7. Хроленко М. В. Формування основ екологічної культури учнів середніх класів у процесі вивчення природознавства. Педагогіка вищої та середньої школи. Кривий Ріг, 2013. Вип. 38. С. 158–162.
  8. Хроленко М. В. Проблема формування пізнавально-емоційного компонента в структурі екологічної свідомості студентів. Педагогічні науки. Бердянськ, 2013. № 1. С. 263–269.
  9. Хроленко М. В. Формування екологічного мислення майбутніх учителів. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія: Педагогіка і психологія. Ялта, 2013. Вип. 41. С. 566–573.
  10. Хроленко М. В. Засоби розвитку екологічного мислення майбутніх вчителів біології. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер. Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород, 2013. Вип. 28 С. 171–175.
  11. Кмець А. М., Коренева І. М., Рудишин С. Д., Хроленко М. В. Формування готовності майбутніх вчителів біології до професійної діяльності у процесі проходження різних видів практики. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Глухів, 2014. Вип. 25. С. 46–59.
  12. Хроленко М. В. Застосування методу проєктів у процесі вивчення курсу «Основи демографії». Молодь і ринок. Дрогобич, 2015. № 3. С. 72–77.
  13. Хроленко М. В., Боярченко О. П. Структура екологічного світогляду учнів старших класів. Молодь і ринок. 2015. № 4. С. 106–111.
  14. Бурчак Л. В., Хроленко М. В. Формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Молодь і ринок. Дрогобич, 2016. Вип. 11 (142). С. 95–98.
  15. Хроленко М. В. Структурно-функціональна характеристика екологічної свідомості студентів вищих навчальних педагогічних закладів. Молодь і ринок. Дрогобич, 2016. Вип. 10 (141). С. 124–130.
  16. Хроленко М. В. Фахова підготовка майбутніх учителів біології: компетентнісний підхід. Теорія і методика професійної освіти. Київ, 2018. Вип. 15. URL: https://e06d2b5d-7482-48f3-9eee-3163dd30a024.filesusr.com/ugd/2f377b_f9856da05faa4e5e9f7209ae24e179fc.pdf
  17. Хроленко М. В. Вимоги до змісту екологічної компетентності майбутніх учителів біології в освітньому середовищі країн Західної Європи. Освітній дискурс. Київ, 2020. Вип. 26 (9). С. 71–81. URL: http://ukr.journal-discourse.com/index.php/ed_2017/article/view/256/249
  18. Хроленко М. В. Проблема формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології в процесі фахової підготовки в психолого-педагогічній літературі. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2021. Вип. 197. С. 151–160. URL: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/948/879
  19. Хроленко М. В. Сутність екологічної компетентності у підготовці майбутніх учителів біології. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми, 2021. № 2 (106). С. 388–398. URL: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/39.pdf
  20. Хроленко М. В. Системний підхід до формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки. Імідж сучасного педагога. Полтава, 2021. № 4 (199). С. 26–29. URL: http://isp.poippo.pl.ua/issue/current
  21. Хроленко М. В. Принципи формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2022. Вип. 203. С. 164–171. URL: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1149/1078
  22. Хроленко М. В. Концепція формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки. Перспективи та інновації науки. Київ, 2022. № 3 (8). С. 281–292. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/1296/1294
  23. Хроленко М. В. Педагогічні умови формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми, 2022. № 1 (115). С. 137–148.
  24. Хроленко М. В. Критерії, показники й рівні сформованості екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Перспективи та інновації науки. Київ, 2022. № 8 (13). С. 316–327. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/issue/view/67
  25. Хроленко М. В. Модель педагогічної системи формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Наука і техніка сьогодні. Київ, 2022. № 7 (7). С. 233–246. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/view/2055/2055
  26. Хроленко М. В. Цілі та завдання формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Наукові інновації та передові технології. Київ, 2022. № 8 (10). С. 189–201. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/issue/view/75/110
  27. Хроленко М. В. Формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології: змістовий аспект. Перспективи та інновації науки. Київ, 2022. № 9 (14). С. 442–454. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/issue/view/77
  28. Хроленко М. В. Ефективність системи формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології: за результатами педагогічного експерименту. Наука і техніка сьогодні. Київ, 2022. № 10 (10). С. 326–338. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/issue/view/84
  29. Хроленко М. В., Мегем О. М. Формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології засобом тренінгових технологій. Наукові інновації та передові технології. Київ, 2022. № 9 (11). С. 251–263. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/issue/view/81
  30. Хроленко М. В., Нікітченко Н. Г. Застосування різних видів лекцій у процесі формування еколого-валеологічної компетентності майбутніх учителів біології. Наукові інновації та передові технології. Київ, 2023. № 10 (24). С. 740–752. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/issue/view/173

Публікації у виданнях інших держав:

  1. Хроленко М. В. Формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у змісті освітнього компонента «Екологічна компетентність учителя». Научен вектор на Балканите. Пловдив, Болгарія, 2021. Т. 5. № 2 (12). С. 5–9. URL: https://sci-vector-balkans.com/wp-content/uploads/2021/07/SVB-2021-212.pdf
  2. Khrolenko M. Ecological competence of a future teacher as a component of educational programs: problems and prospects. Pedagogy and education management review(PEMR). Tallinn, Estonia, Issue 2 (4). P. 90–98. URL: https://public.scnchub.com/perm/index.php/perm/article/view/57/54
  3. Khrolenko M. Structural-functional analysis of ecological competence of future teachers of biology. Pedagogy and education management review(PEMR). Tallinn, Estonia, Issue 4 (6). P. 62–69. URL: https://public.scnchub.com/perm/index.php/perm/article/view/76/65
  4. Хроленко М. В. Методологічні підходи до формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Colloquium-journal. Warszawa, Poland, 2021. № 22 (109). С. 25–30. URL: http://www.colloquium-journal.org/wp-content/uploads/2021/08/colloquium-journal-22109-chast-2.pdf
  5. Khrolenko M., Mehem O., Kushakova I., Kurilchenko I. Formation of ecological competence of future biology teachers in the process of professional training. Revista Tempos e Espaços em Educação. Vol. 15. N 34. URL: https://seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/17330

 

Публікації в тематичних наукових журналах:

  1. Рудишин С. Д., Хроленко М. В. Можливості біосфери і сталий розвиток суспільства: проблеми і перспективи коеволюції. Біологія і хімія в рідній школі. 2014. № 2. С. 12–17.
  2. Хроленко М. В. Екологічні задачі як засіб розвитку екологічного мислення майбутніх вчителів біології. Біологія і хімія в рідній школі. 2014. № 1. С. 43–47.

 

Публікації у матеріалах конференцій:

  1. Хроленко М. В. Організація фенологічних спостережень за рослинами в середніх класах. Науково-методичні підходи до викладання природничих дисциплін в освітніх закладах ХХІ століття: матер. всеукр. наук.- практ. конф. Полтава, 2001. С. 302–306.
  2. Кмець А. М., Хроленко М. В. Формування екологічного світогляду та екологічної свідомості студентів педагогічного університету. Фальцфейнівські читання: матер. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Херсон, 23–25 квіт. 2033 р.). Херсон, 2003. С. 144–146.
  3. Хроленко М. В. Формування екологічної свідомості майбутніх вчителів. Вісник: збірник наукових статей Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Київ, 2003. Вип. 6. С. 168–170.
  4. Хроленко М. В. Актуальні проблеми екологічної освіти майбутніх вчителів. Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість: матер. VII всеукр. наук.-практ. конф. Київ, 2004. Т. 2. С. 214–217.
  5. Хроленко М. В. Деякі аспекти еколого-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Динаміка наукових досліджень – 2005: матер. IV міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпропетровськ, 20–30 черв. 2005 р.). Дніпропетровськ, 2005. Т. 35. С. 50–52.
  6. Хроленко М. В. Екологізація свідомості – шлях до виживання людства. Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість : матер. VIII всеукр. наук.-практ. конф. Київ, 2005. Т. 4. С. 191–193.
  7. Хроленко М. В. Умови формування екологічної свідомості майбутніх учителів. Перспективи розвитку сучасної біології: тенденції та напрямки: матер. всеукр. наук.-практ. конф., присвяченої пам’яті акад. М.М. Гришка (м. Глухів, 8–9 жовт. 2009 р.). Глухів, 2009. С. 253–254.
  8. Хроленко М. В., Самілик В. І. Особливості формування екологічної свідомості в учнів 11 класів на уроках біології. Перший крок у науку: матер. всеукр. наук.-практ. конф. Луганськ, 2009. Т.10. С. 125–129.
  9. Хроленко М. В. Проблема емоційно-ціннісного сприйняття природи рідного краю майбутніми вчителями. Краєзнавство і туризм у соціокультурному розвитку особистості : матер. II міжнар. наук.-практ. конф. (м. Глухів, 24–25 лют. 2011 р.). Глухів, 2011. С.70–73.
  10. Коренева І. М., Хроленко М. В. Актуальні проблеми організації та змістового наповнення підготовки фахівців для туристичної індустрії в Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка. Краєзнавство і туризм у соціокультурному розвитку особистості: матер. II міжнар. наук.-практ. конф. (м. Глухів, 24–25 лют. 2011 р.). Глухів, 2011. С. 177–179.
  11. Хроленко М. В., Сакунова Ю. С. Психолого-педагогічні основи формування екологічної відповідальності учнів. Проблеми відтворення та охорони біорізноманіття України: матер. всеукр. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 21–22 квіт. 2011 р.). Полтава, 2011. С. 233–236.
  12. Хроленко М. В., Мирошниченко О. М. Екологічна компетентність як складова фахової підготовки студентів-біологів. Проблеми, методи й наукові технології сучасної біологічної науки та методики її викладання: матеріали всеукр. наук.-практ. конф. (м. Глухів, 25–26 жовт. 2012 р.). Глухів, 2012. С. 222–224.
  13. Хроленко М. В. Формування практичних вмінь та навичок студентів-біологів на лабораторних заняттях із зоології. Біорізноманіття України в світлі ноосферної концепції академіка В.І. Вернадського : матер. всеукр. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 18–19 квіт. 2013 р.). Полтава, 2013. С. 199–202.
  14. Хроленко М. В., Пальчик О. А. Формування екологічного мислення учнів старших класів. Біорізноманіття України в світлі ноосферної концепції академіка В.І. Вернадського : матер. всеукр. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 18–19 квіт. 2013 р.). Полтава, 2013. С. 197–199.
  15. Хроленко М. В. Засоби формування екологічної культури учнів у процесі вивчення природознавства. Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: матер. всеукр. наук.-практ. конф. (м. Суми, 1–3 жовт. 2014 р.). Суми, 2014. С. 250-252.
  16. Хроленко М. В., Петренко О. О. Шляхи удосконалення практичних вмінь та навичок із зоології. Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі (ХХІ КАРИШИНСЬКІ ЧИТАННЯ): матер. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 29–30 трав. 2014 р.). Полтава, 2014. С. 267–269.
  17. Хроленко М. В., Пальчик О. А. Засоби формування екологічного мислення учнів. Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі (ХХІ КАРИШИНСЬКІ ЧИТАННЯ): матер. міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 29–30 трав. 2014 р.). Полтава, 2014. С. 265–267.
  18. Хроленко М. В. Проблема емоційно-вольової складової у формуванні екологічної свідомості майбутніх учителів. Актуальні проблеми психологічної науки у вимірах сучасного освітнього простору: матер. всеукр. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 15–16 трав. 2014 р. ). Полтава, 2014. С. 119–123.
  19. Хроленко М. В. Педагогічна екологія для майбутніх учителів. Педагогіка в системі гуманітарного знання: матер. міжнар наук.-практ. конф. (м. Одеса, 13-14 берез. 2015 р.). Херсон, 2015. С. 156–160.
  20. Хроленко М. В., Біленко Ю. М. Психолого-педагогічні основи формування в учнів біологічних знань засобами комп’ютерних технологій. Становлення і розвиток особистості в умовах освітнього простору: теорія і практика: матер. всеукр. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 14–15 трав.). Полтава, 2015. С. 105–109.
  21. Хроленко М. В., Біленко Ю. М. Застосування комп’ютерних технологій під час вивчення біології. Альманах ON : зб. наукових праць студентів факультету природничої і фізико-математичної освіти. Глухів, Вип. 5. С. 69–71.
  22. Хроленко М. В., Перфільєва Д. С. Формування зоологічних понять в учнів 8-х класів засобами інтерактивних технологій. Альманах ON : зб. наукових праць студентів факультету природничої і фізико-математичної освіти. Глухів, 2015. Вип. 5. С. 93–95.
  23. Хроленко М. В., Калініна А. В. Розвиток екологічної культури школярів 5-х класів у навчально-ігровій діяльності. Педагогіка і психологія: актуальні проблеми досліджень на сучасному етапі: матер. міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Київ, 1–2 квіт. 2016 р.). Київ, 2016. С. 23–26.
  24. Хроленко М. В., Тюльпа Ю. В. Активізація пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення біології засобами проектної екологічної діяльності. Педагогіка і психологія: актуальні проблеми досліджень на сучасному етапі: матер. міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Київ, 1–2 квіт. 2016 р.). Київ, 2016. С. 26–29.
  25. Хроленко М. В., Чечотіна Д. С. Психолого-педагогічні основи формування зоологічних понять в учнів засобами інтерактивних технологій. Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи: матер. всеукр. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 20 трав. 2016 р.). Полтава, 2016. С. 111–113.
  26. Хроленко М. В. Значення діяльнісно-поведінкової компоненти у формуванні екологічної свідомості студентів. Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи: матер. ІІ всеукр. наук.-практ. конф. ( м. Полтава, 17 травня 2017 р.). Полтава, 2017. С. 196–199.
  27. Хроленко М. В. Структурно-функціональна характеристика екологічної відповідальності учнів. Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: матер. І міжнар. наук.-практ. конф.(м. Глухів, 4–6 жовт. 2017 р.). Глухів, 2017. С 109–112.
  28. Хроленко М. В. Психолого-педагогічні основи формування зоологічних понять в учнів основної школи. Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи: матер. ІІІ всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю до 100-річчя Національної академії наук України (м. Полтава, 17–18 трав. 2018 р.). Полтава, 2018. С. 211–213.
  29. Хроленко М. В. Формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у контексті завдань сталого розвитку. Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: тези доп. ІІІ всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (м. Глухів, 10–11 жовт. 2019 р.). Глухів, 2019. С. 43–47.
  30. Хроленко М. В. Психолого-педагогічні основи формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи: зб. наук. матер. ІV міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 22 травня 2019 р.). Полтава, 2019. С. 178–
  31. Хроленко М. В. Сутність екологічної компетентності майбутніх учителів біології. ІІ Шкловські читання. Проблеми сучасних природничо-математичних наук та методик їх викладання: зб. тез ІІ міжнарод. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Глухів, 28–29 жовт. 2020 р.). Глухів, 2020. С. 136.
  32. Хроленко М.В., Клименко О.Є. Застосування технології проєктного навчання в процесі вивчення біології в 6 класі. Актуальні проблеми та перспективи розвитку методики навчання біології, екології та основ здоров’я людини: зб. наук. праць за матер. всеукр. наук.-практ. конф. (м. Черкаси, 20 трав. 2021 р.). Черкаси: ЧНУ, 2021. С. 71–74.
  33. Хроленко М. В., Кучер Н. О., Тюльпа Ю. Ю., Фурса А. Г. Розвиток мотивації учнів до самоосвітньої діяльності в умовах дистанційного навчання. Topical issues of modern science, society and education: рroceedings of the 5 th International scientific and practical conference (Kharkiv, November 28–30, 2021). Kharkiv, Р. 1084–1088.
  34. Хроленко М. В. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх учителів біології. Global and Regional Aspects of Sustainable Development: рroceedings of the 4th International Scientific and Practical Conference (Copenhagen, July 6–8, 2021). Copenhagen, 2021. P. 46–48.
  35. Хроленко М. В. Еколого-гуманістичний підхід до формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Modern scientific research: achievements, innovations and development prospects: рroceedings of the 2nd International scientific and practical conference (Berlin, August 1–3, 2021). Berlin, 2021. Р. 262–266.
  36. Хроленко М. В. Екологічна культура та екологічна компетентність: порівняльний аналіз понять. Topical issues of modern science, society and education: рroceedings of the 1st International scientific and practical conference (Kharkiv, August 8–10, 2021). Kharkiv, 2021. Р. 598–602. URL: https://sci-conf.com.ua/i-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-topical-issues-of-modern-science-society-and-education-8-10-avgusta-2021-goda-harkov-ukraina-arhiv/.
  37. Хроленко М. В. Місце екологічної компетентності в системі компетентностей майбутніх учителів біології. Topical issues of modern science, society and education: рroceedings of the 2nd International scientific and practical conference (Kharkiv, September 5–7, 2021). Kharkiv, 2021. Р. 383–387. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiyatopical-issues-of-modern-science-society-and-education-5-7-sentyabrya-2021-godaharkov-ukraina-arhiv/.
  38. Хроленко М. В., Василенко А. В. Розвиток екологічної компетентності майбутніх учителів засобом квест-технологій. Актуальні проблеми розвитку творчої особистості майбутнього педагога в контексті інтеграції України до єдиного європейського і світового освітнього простору: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Глухів, 27–29 жовт. 2021 р.). Глухів, 2021. С. 53–55.
  39. Хроленко М. В., Бурчак Т. С. Основні підходи до розуміння розвитку творчості особистості. Актуальні проблеми розвитку творчої особистості майбутнього педагога в контексті інтеграції України до єдиного європейського і світового освітнього простору: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Глухів, 27–29 жовт. 2021 р.). Глухів, 2021. С. 15–17.
  40. Хроленко М. В. Підготовка майбутніх учителів біології до розвитку екологічної компетентності учнів. Нова українська школа й підготовка вчителя до забезпечення базової середньої освіти: матеріали всеукр. наук.-практ. конф. (м. Глухів, 29 жовтня 2021 р.). Глухів, 2021. С. 271–276.
  41. Хроленко М. В. Особистісно орієнтований підхід до формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Innovations and prospects of world science: рroceedings of VIII International Scientific and Practical Conference (Vancouver, March 29–31, 2022). Vancouver, 2022. Р. 171–174. URL: https://sci-conf.com.ua/viii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiyainnovations-and-prospects-of-world-science-29-31-marta-2022-goda-vankuverkanada-arhiv/.
  42. Хроленко М. В. Екологічно орієнтоване освітнє середовище як умова формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Освіта і наука ХХІ століття: матеріали звітної наук.-практ. конф. викладачів (м. Глухів, 4 трав. 2022 р.). Глухів, 2022. С. 183–185.
  43. Хроленко М. В., Бурчак Т. С. Метод проєктів у формуванні екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Студентський науковий вимір проблем природничо-математичної освіти в контексті інтеграції України до єдиного європейського і світового освітнього простору: матеріали IV всеукр. студ. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Глухів, 25 трав. 2022 р.). Глухів, 2022. С. 169–171.
  44. Хроленко М. В. Значення рефлексії у процесі формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Психолого-педагогічні координати розвитку особистості: матеріали ІІІ міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 2–3 черв. 2022 р.). Полтава, 2022. С. 213–217.
  45. Хроленко М. В. Еколого-валеологічна компетентність майбутніх учителів біології: дефінітивні підходи. Modern research in world science: матеріали ІV міжнар. наук.-практ. конф. (м. Львів, 10–12 липня 2022 р.). Львів, 2022. С. 636–641. URL: https://sci-conf.com.ua/iv-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-modern-research-in-world-science-10-12-07-2022-lviv-ukrayina-arhiv/
  46. Хроленко М. В. Програма педагогічного експерименту з формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології у процесі фахової підготовки. Science, innovations and education: problems and prospects: рroceedings of XIV International Scientific and Practical Conference (Tokyo, August 25–27, 2022). Tokyo, 2022. Р. 253–260. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2022/08/SCIENCE-INNOVATIONS-AND-EDUCATION-PROBLEMS-AND-PROSPECTS-25-27.08.22.pdf
  47. Хроленко М. В. Методи діагностики рівнів сформованості екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Modern research in world science: матеріали VІ міжнар. наук.-практ. конф. (м. Львів, 4–6 верес. 2022 р.). Львів, 2022. С. 480–484. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2022/09/MODERN-RESEARCH-IN-WORLD-SCIENCE-4-6.09.2022.pdf
  48. Хроленко М. В., Бурчак Т. С. Проєктна діяльність як складник екологічної освіти та виховання майбутніх учителів. Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку природничо-математичних наук та методик їх викладання: матеріали І всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Глухів, 20–21 жовт. 2022 р.). Глухів, 2022. С. 334–338. URL: https://drive.google.com/file/d/1pw9lpG8LOSvmR04UQVPQlY0jDxLqRAfV/view
  49. Хроленко М. В. Бінарна лекція як форма організації освітнього процесу з формування екологічної компетентності майбутніх учителів біології. Сучасний стан та перспективи розвитку біо- і агроценозів в умовах постійного техногенного забруднення: матер. V міжнар. наук.-практ. конф. молодих вчених та студентів (м. Дрогобич, 27–28 жовт. 2022 р.). Дрогобич, 2022. С. 221–225.
  50. Хроленко М., Івакіна М. Значення тренінгових технологій у процесі формування еколого-валеологічної компетентності учнів : Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку природничо-математичних наук та методик їх викладання : матер. І всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Глухів, 20–21 жовт. 2022 р.). Глухів, 2022. С. 338–343. URL: https://drive.google.com/file/d/1pw9lpG8LOSvmR04UQVPQlY0jDxLqRAfV/view
  51. Шутко С. О., Хроленко М. В. Формування дослідницької компетентності вихованців у закладах позашкільної освіти. Progressive research in the modern world: матер. VІ міжнар. наук.-практ. конф. (м. Бостон, 2–4 берез. 2023 р.). Бостон, 2023. С. 464–469. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2023/03/PROGRESSIVE-RESEARCH-IN-THE-MODERN-WORLD-2-4.03.23.pdf
  52. Хроленко М. В., Бурчак Т. С. Лабораторний практикум із зоології хребетних як засіб розвитку професійної компетентності майбутніх учителів біології. Progressive research in the modern world: матеріали VІІ міжнародної науково-практичної конференції (Бостон, 29–31 березня 2023 р.). Бостон, 2023.С. 356–360. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2023/03/PROGRESSIVE-RESEARCH-IN-THE-MODERN-WORLD-29-31.03.23.pdf
  53. Хроленко М. В. Формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти як інструмент забезпечення внутрішньої системи якості освіти. Наука та освіта в умовах війни: Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка: матеріали звіт. наук.-практ. конф. викладачів, докторантів, аспірантів та молодих учених, здобувачів вищої та фахової передвищої освіти (розділ вища школа); (м. Глухів, 23-24 трав. 2023 р.), 2023. С. 204–205.
  1. Хроленко М. В. Організаційно-методичні засади формування екологічної компетентності здобувачів вищої освіти: Продовольча та екологічна безпека в умовах війни та повоєнної відбудови: виклики для України та світу: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 25 трав. 2023 р.). Київ, 2023. С. 167–168.
  2. Хроленко М. В. Технологічний інструментарій формування екологічної компетентності майбутніх учителів. Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: матеріали ІV всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Глухів, 19–20 жовт. 2023 р.). Глухів, 2023. С. 146–149. URL: https://drive.google.com/file/d/147p6LXxbtMyMaET-ViMx0vFaUfs6QfMc/view
  3. Курок В. П., Хроленко М. В. Розвиток трансверсальних компетентностей здобувачів вищої освіти у процесі професійної підготовки. Science and society: modern trends in a changing world: матеріали ІІ міжнар. наук.-практ. конф. (м. Відень, 22–24 січня 2023 р.). Відень, 2024. С. 296–300. URL : https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2024/01/SCIENCE-AND-SOCIETY.-MODERN-TRENDS-IN-A-CHANGING-WORLD-22-24.01.24.pdf

 

Профілі:

Google академія

https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=KWGnXVcAAAAJ

 

Scopus

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57219511657

 

Web of Science ResearcherID :AAS-9646-2021

 

ORCID:

https://orcid.org/0000-0002-2118-1977

 

Підвищення кваліфікації, стажування

 

  1. Підвищення кваліфікації директорів (заступників директорів) інститутів; деканів (заступників деканів) факультетів університетів, академій, інститутів у ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Обсяг стажування 180 годин/ 6 кредів ЄКТС. Тема «Внутрішня система забезпечення якості освіти в ЗВО». Свідоцтво СП 35830447/0801-19 від 24.05.2019 р.
  2. Підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників у Глухівському національного педагогічному університеті імені Олександра Довженка за спеціальністю 014 Середня освіта (Біологія). Обсяг стажування 240 годин /8 кредитів ЄКТС. Сертифікат №ПК 088/02125527-19 від 16.07.2019 р.
  3. Підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних і науково-педагогічних працівників у Сумському державному університеті. Обсяг стажування 30 годин/ 1 кредит ЄКТС. Тема стажування: «Використання безкоштовних онлайн-ресурсів для організації навчального процесу в дистанційній формі». Свідоцтво №СП 05408289 / 0653-20 від 01.06.2020 р.
  4. Підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників у Глухівському національного педагогічному університеті імені Олександра Довженка. Обсяг стажування 30 годин /1 кредит ЄКТС. Тема «Особливості вивчення навчальних предметів / інтегрованих курсів за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» (природнича галузь). Сертифікат №ПК 02139771 077-31 від 08.10.2021 р.
  5. Сертифікат володіння англійською мовою на рівні В2 (№ 001001202 від 11.07.2023 р. виданий ECL Exam Centre «Universal Test», Kyiv).
  6. Міжнародне стажування для викладачів з України у Бялостокському університеті (Польща). Обсяг стажування 180 годин/6 кредитів ЄКТС. Тема: «Навчально-наукова діяльність в сучасному університеті: виклики, рішення, перспективи». Сертифікат № 65 від 15.09.2023 р.
  7. Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників у Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка. Обсяг стажування 30 годин/1 кредит ЄКТС. Школа гарантів освітніх програм. Сертифікат № 2539 від 31.12 2023 р.