Викладачі кафедри біології та основ сільського господарства продовжують проводити відкриті заняття. Наразі лабораторне заняття для здобувачів 31-Б групи на тему "Функціонування серцево-судинної системи. Вимірювання тиску крові" (викладач Бурчак Л.В. - к.п.н., доцент). На занятті були присутніми доцент Мегем О.М., асистент Кириєнко О.О.
Викладач ознайомила здобувачів із темою, метою, завданням роботи, детально охарактеризовано було алгоритм виконання лабораторних вправ.
Вибір майбутньої професії – важлива і досить непроста справа??‍♀️. Батьки радять одне, однокласники кличуть «давай з нами», старші знайомі агітують «у нас круто»… Як не розгубитися у вирі цієї інформації і правильно відповісти на запитання «Яку ж професію обрати?», – радимося з провідним практичним психологом Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка – Юрієм Володимировичем Рябком.
«Для того, щоб зробити вдалий професійний вибір, потрібно врахувати кілька чинників і не припуститися розповсюджених помилок.
?Найголовніше, що ми маємо брати до уваги: власні прагнення («я хотів би бути…», «мені важливо…»), свої можливості (здібності, уміння, досвід), наявність попиту на професію на ринку праці (майбутня професія повинна не тільки бути цікавою, але також забезпечувати високі шанси на працевлаштування і стабільний заробіток), думки найближчого оточення, насамперед батьків.
?Типові помилки:
  • не враховувати свої фізичні можливості і медичні протипоказання;
  • робити вибір, орієнтуючись на своє швидкоминуче захоплення;
  • вибирати професію, щоб довести щось іншим, або на зло комусь;
  • робити вибір поступившись наполяганням батьків, із поваги до їх думки і не враховувати інші чинники;
  • орієнтуватися виключно на престиж професії. Попит на престижні професії передбачувано перевищує пропозицію на ринку праці, отже й вірогідність працевлаштування за такими професіями нижча;
  • спиратися на поверхове, романтизоване уявлення про професію, бачити тільки окремі привабливі її риси;
  • ототожнювати професію зі знайомим професіоналом, переносячи захоплення людиною на професію;
  • прирівнювати професію з улюбленим навчальним предметом;
  • спиратися на застарілі уявлення про професію.
Важливо якомога більше довідатись про професію. Для цього:
?‍⚕️зустрічаємось з представниками цієї професії,
?ходимо на екскурсії, шукаємо інформацію в книгах, фільмах, інтерв’ю,
?‍?вивчаємо професіограми (повні описи професії),
?‍?відвідуємо «Дні відкритих дверей» у вишах.
?‍?Якщо є така можливість, випробовуємо себе в професії, влаштувавшись на роботу за обраним напрямом діяльності. Важливо з’ясувати, у яких умовах доведеться працювати, які вимоги ставить професія перед людиною, на яку оплату праці і кар’єрне зростання можна розраховувати.
?‍?Не в останню чергу варто вивчити можливості отримання професії. Варто звернути увагу на заклади освіти, що мають високий рівень акредитації, дипломи яких визнаються на ринку праці, на ті заклади, що підтримують зв’язки з роботодавцями і сприяють подальшому працевлаштуванню успішних студентів.
Хоча вибір професії важлива і відповідальна справа, надмірна занепокоєність правильним вибором може позбавляти впевненості і рішучості при прийнятті рішення. Не слід боятися зробити фатальну помилку! Сучасна людина протягом життя може кілька разів міняти професію через зміни поглядів, інтересів і переконань.
Щоб краще зрозуміти власні прагнення і свої можливості, можна пройти кілька діагностичних методик на спеціальних профорієнтаційних ресурсах в інтернеті, звернутись за консультацією до психолога або фахівця з профорієнтації. Не обійтись і без самоаналізу. Можна, наприклад, розписати свої «Можу» і «Хочу» на стандартному аркуші паперу, поділивши його на три колонки. У колонку «Хочу» записуємо все, що важливо для Вас і можна отримати від роботи за професією («побачити світ», «багато знайомств», «гнучкий графік», «колектив однодумців», «досліджувати тварин», «бачити свою корисність іншим людям»). У колонку «Можу» записуємо свої здібності, навички і вміння: «вмію чітко формулювати думки і переконувати інших», «швидко набираю текст на клавіатурі», «маю гарну фізичну форму». Важливо підійти до самоаналізу хоч і критично, але без зайвого скептицизму. У третю колонку виписуємо вимоги професії. Наступний крок - шукаємо невідповідності між «Хочу» і «Можу», зіставляємо з вимогами професії із колонки «Треба»».
?Бажаєте дізнатися більше – реєструйтеся на онлайн-семінар #ВступАй! 2022 «Вибір майбутньої професії: рекомендації психолога» за посиланням https://forms.gle/cFvDFWnkqeFog1Cz5
May be an image of 1 person and text
Дорогі студенти!
Прийміть щирі вітання з Міжнародним Днем студента, зі святом юних мрій, нових знань, цікавих захоплень і веселого студентства!
Бажаємо, щоб кожен ваш день був сповнений нових цілей, цікавих зустрічей, чудових ідей, веселих історій і особистих перемог! Бажаємо вам здоров’я, творчого натхнення та величезного успіху в ваших перших кроках дорослого цікавого життя!
Нехай здійснюються мрії і завжди залишиться з вами радість чудових студентських років!
May be an image of 11 people and people standing
28 жовтня відбулася зустріч здобувачів факультету природничої і фізико-математичної освіти із практичним психологом університету Рябком Юрієм Володимировичем. Зустріч була присвячена актуальним питанням сучасного ринку праці та професійній адаптації. Під час конструктивної бесіди учасники отримали відповіді на запитання, зокрема про вплив стресу на організм людини, його наслідки та шляхи подолання.
Дякуємо Юрію Володимировичу за цікаву інформацію та обґрунтовані відповіді на запитання!

27.10. 2021 року у Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка відбулася І Міжнародна науково - практична конференція «Актуальні проблеми розвитку творчої особистості майбутнього педагога в контексті інтеграції України до єдиного європейського і світового освітнього простору».