Шлях до професії вчителя біології  лежить через засвоєння певної суми теоретичних знань та формування практичних навичок дослідження природних об'єктів, але не менш важливою є методична підготовка здобувачів освіти.

Вчитель сучасної української школи має створювати оптимальні умови для задоволення різносторонніх інтересів школярів, розвивати їх здібності й творче мислення, орієнтувати їх на вибір професій, пов'язаних із біологією, екологією, медициною, сільським господарством.

Одним з найефективніших способів досягнення поставленої мети є активне впровадження дослідницького підходу до вивчення біології, застосування інноваційних педагогічних технологій та співпраця з фахівцями в галузі наукового пошуку.

Саме такі методи  були визначені для впровадження їх в діяльності нового сучасного, обладнаного за останніми  вимогам до якісної освіти кабінету біології та методики її навчання. Він  має навчальну, дослідницьку зони, групової роботи та  відпочинку.

В кабінеті працює мультимедійний комплекс, до складу якого входять інтерактивна дошка, плазмова панель, комп’ютер. Наявність комплексу дає можливість унаочнювати матеріал лекцій з методик навчання біології, природознавства, основ здоров’я, а також з ботаніки, зоології, екології, анатомії та фізіології.

В  аудиторії наявні засоби навчання для якісної професійної підготовки здобувачів освіти: мікроскопи та набори мікропрепаратів, гербарії, колекції, об’ємні розбірні моделі,  остеопрепарати, цифровий вимірювальний комплекс, реанімаційний тренажер, біопласти.

Тут проводяться практичні заняття з методик навчання біології, природознавства, основ здоров’я в ході яких студенти набувають навичок використання на уроках різноманітних засобів та методів навчання, моделюють уроки, шкільні досліди, відтворюють лабораторні дослідження, передбачені шкільною програмою з біології та природознавства.

Аудиторія є місцем проведення занять з вихованцями гуртків еколого-натуралістичного напряму міського центру позашкільної освіти, методичних та наукового-практичних семінарів з вчителями міста та району, науковцями дослідних установ.

Методична робота кабінету розпочалась проведенням засідання круглого  столу « Методика використання сучасних засобів навчання на уроках біології та природознавства»  29 січня 2021 року. Протягом засідання  були заслухані доповіді науковців університету, вчителів-новаторів з питань STEM освіти. Цікаві та змістовні доповіді  Бурчака Станіслава Олександровича, канд. пед. наук, доцента кафедри фізики та інформатики, Хоруженко Ірини Федорівни,  учителя фізики, математика та астрономії Глухівської ЗОШ I-III ступенів №6, Пилипенко Наталі Володимирівни, учителя  біології та природознавства Глухівської ЗОШ I-III ступенів №6 викликали жваву дискусію та обмін думками.

З методикою використання шкільних цифрових лабораторій як засобів STEM освіти учасників  засідання ознайомили Луценко Олена Іванівна, асистент кафедри теорії і методики викладання природничих дисциплін та  Кмець Алла Миколаївна, зав. кабінетом біології та методики її викладання.

Online учасниками заходу стали:

Горшкова Лідія Михайлівна, доктор с -.г. наук, професор, зав. Кафедрою біології та основ сільського господарства.

Самілик Оксана Іванівна, учитель початкових класів І категорії Яснопільщанського навчально-виховного комплексу: Яснопільщанська ЗОШ І-ІІ ступенів - Яснопільщанський ДНЗ  Липоводолинської селищної ради Сумської області

Панченко Ольга Петрівна, учитель біології та хімії ІІ категорії Клишківського НВК Шосткинської територіальної громади Сумської області

Кохно Людмили Сергіївна, вихователь групи продовженого дня Лохвицької гімназії № 1 Полтавської області

Сушениця Інна Миколаївна, учитель біології Понорницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Чернігівської області

Олексенко Оксана Анатоліївна, учитель біології Опорного закладу «Заводська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Лохвицької районної ради Полтавської області»

 

Аудиторія стала  місцем проведення занять з вихованцями гуртків еколого-натуралістичного напряму міського центру позашкільної освіти.

2 лютого 2021 року відбулося перше знайомство гуртківців з Музеєм Природи ГНПУ та кабінетом біології. Спочатку екскурсія до музею, а потім лабораторне дослідження будови пір’я птахів – таким було заняття гуртка «Любителі домашніх тварин» з  теми «Птахи».

Заняття гуртка «Географія рідного краю» почалось з відвідування відділу геології та палеонтології Музею Природи ГНПУ й продовжилося ознайомленням з кабінетом, в якому вихованці гуртка ознайомились із збільшувальними приладами, люксметрами, рН-метрами, дозиметрами-радіометрами, сучасними приладами для вимірювання вологості повітря, температури.

Особливим було заняття з наймолодшими вихованцями міського центру позашкільної освіти гуртка «Я пізнаю світ», які з цікавістю знайомились з обладнанням кабінету, але найбільше враження на дітей справила демонстрація 3D- моделей представників тваринного світу. Учні початкових класів та дошкільнята  в процесі цікавої гри навчились визначати адаптації тварин до умов існування. Проведене заняття справило приємне враження на батьків, які супроводжували дошкільнят в їх «подорожі» в науку біологію.

25 лютого на базі  кабінету відбувся науково-практичний семінар «Природоохоронні території як умова забезпечення сталого розвитку суспільства». Учасниками семінару стали співробітники регіонального ландшафтного парку «Сеймський», викладачі факультету та студенти-біологи  І курсу.

Новою формою роботи стало проведення профорієнтаційної екскурсії 10 березня 2021року, з учнями 11 класу Глухівської ЗОШ №6. Це була не просто екскурсія. Після ознайомлення учнів з матеріальною базою факультету та особливостями навчання була проведена консультація з розв’язання тестових завдань ЗНО, профорієнтаційна бесіда.