З 18 по 25 листопада 2016 року в місті Лодзь (Польща), на базі Університету медичних та суспільних наук (WSEZiNS) пройшло стажування “Інструменти підтримки мобільності науковців у фінансовій перспективі ЄС на 2014-2020 роки”, яке організувала Фундація Central European Academy Studies and Certification (CEASC). Ця фундація на чолі  Миколою Смолінським впродовж останніх років організовує цільові освітні проекти для представників українського академічного середовища, які покликані оптимізувати процес переходу українських науковців і викладачів до ефективної діяльності у рамках програм ЄС.

На семінарах стажування Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка представляли докторант кафедри теорії і методики викладання природничих дисциплін, кандидат педагогічних наук, доцент Інна Коренева та заступник декана факультету дошкільної освіти, кандидат педагогічних наук, Ірина Данильченко. У процесі стажування учасники отримали змістовну інформацію від президента CEASC Миколи Смолінського про трирівневу систему вищої освіти та кваліфікаційні рівні європейського освітнього простору. Це дало можливість провести порівняльну оцінку її з українськими відповідниками. Крім того, дізналися про рівні та засади визнання українських освітніх документів в європейському освітньому просторі та особливості планування проектів.

Проректор WSEZiNS Агнешка Шпак під час своїх лекційних занять розповіла про адаптацію навчальних планів та програм напряму «Педагогіка» до вимог Європейської системи кваліфікацій. Особливої уваги було приділено формуванню навчальних планів з застосуванням проектного та компетентнісного підходу, у тому числі через практичну реалізацію в рамках організації навчального процесу принципу мобільності студентів і викладачів через використання спеціалізованих фондів ЄС.

Томаш Яніак, юрист і економіст (МВА), директор консалтингової фірми Consulting Group 2027 та фахівець з освітніх і інвестиційних проектів, у своїх лекціях розповів про бюро проектів, що може бути створене у навчальному закладі, його місце в структурі університету, організаційну структуру та процедуру ініціації, верифікації та реалізації проекту у  ВНЗ. Крім того, частина лекцій була присвячена шляхам виходу Польщі із освітньої кризи (до 2013 року) зокрема створенню та функціонуванню в цьому контексті академічних бюро кар’єр. Подібні бюро функціонують на території більшості польських університетів.

Професор Марчін Гоньда, викладач Лодзького універсиету, експерт з фінансового аналізу, написанню, управлінню і звітуванню інвестиційних проектів розповів про можливості реалізації міжнародних освітніх проектів із джерел ЄС, навів конкретні приклади розробки проектних заявок та вимоги до учасників подібних проектів.

Професор Конрад Єнджейчек, керівник бюро практик WSEZiNS, провів серію лекцій на тему: "Практична підготовка студентів в рамках організації навчального процесу та принципу мобільності студентів і викладачів через використання спеціалізованих фондів ЄС".

В цілому, стажування у Central Evropean Academy Studies дало можливість підвищити компетентність у адмініструванні освітніми проектами, сформувати повне розуміння перспектив інтеграції у Європейський освітній простір та розширити особистісні можливості учасників. Під час навчальних сесій  ми набули безцінний досвід та гідно представили наш університет. Завдяки злагодженій роботі команди організаторів встигли все, навіть, відвідати екскурсії та побачити чудові краєвиди одного з найбільших міст Польщі – міста чотирьох культур – Лодзь, ознайомитись із шляхами екологічної конверсії великих міст.

По завершенні стажування отримали сертифікати та величезне задоволення від спілкування з колегами з різних ВНЗ України.