Ось уже скоро-скоро в двері постукає Новий 2018 рік. І зустріти його маємо достойно, аби увесь рік працювалося, кохалося, все задумане здійснилося… Керуючись цими принципами, студенти нашого факультету влаштувати справжній новорічний карнавал. Напередодні було облаштовано фан-зону, прикрашено корпус, встановлено красуню-сосну. А 19 грудня, в День Святого Миколая, наш активний студпарламент пройшов рейдом з привітаннями у карнавальних, яскравих костюмах, разом з Дідом Морозом, Снігуронькою, казковими героями – жовта собачка, мікі-маус, лисичка, бджілка, оленятко тощо. Серед героїв був також пірат, циганка Тамарка, дівчинка Маша з улюбленого мультфільму. У поле святкової програми попали деканат ФПФМО, кафедри біології та основ с/г, теорії і методики викладання природничих дисциплін, фізико-математичної освіти та інформатики. Також герої заходу відвідали вельмишановних завідувачів кафедр – професорів Горшкову Л.М. і Рудишина С.Д. Для викладачів звучали привітання, гарні віршовані рядки, було подаровано символічні подарунки та ялинки, зроблені руками студентів 41-Б групи в рамках проекту «Збережи ялинку» (під керівництвом Кмець А.М.). Святковими словами потішили наші активні студенти й інші факультети, зокрема ФПП і ФФІ. Скрізь люб’язно зустрічали, дякували, посміхалися. На новорічне свято ФПФМО завітали також представники міського відділу молоді і спорту та помічник ректора Любивий В.А. Гадаємо, що тепер точно все, що задумалося – збудеться!!!З Новим роком!Зі святом Миколая! Хай щастить усім! Особлива подяка всім студентам, котрі долучилися до заходу – Муренцю Д., Кольченко Н., Мерзляк М., Афанасенку І., Чернобай Г., Боровик Т., Гаврильченку В., Харченко О., Якименко М., Шульзі Л., Приймачок К. Дякуємо за ідею та святковий настрій!

Уклін усім, хто землю свою боронить!

Хай згинуть назавжди усі вороги,
Панують хай мир і любов навкруги,
Вітаємо всіх ми зі святом щосили!
Здоров’я усім! Хай живуть Збройні Сили!

Щорічно 6 грудня в Україні відмічається свято Збройних сил.
Збройні сили України – це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Збройні сили України забезпечують стримування збройної агресії проти України та відсіч їй, охорону повітряного простору держави та підводного простору в межах територіального моря України.
Цього дня на ФПФМО пройшов захід «Уклін усім, хто землю свою боронить!», який організовано студентами 31-Б групи під керівництвом куратора Мигуна М.П.
До проведення заходу також долучилися студенти магістратури, відповідальна за виховну роботу Бурчак Л.В. і декан ФПФМО Хроленко М.В.
Особливо змістовно в цей день звучали слова «мир», «патріотизм», «рідна земля», «захисник».
Вважаємо, що подібні заходи вкрай важливі студентам, адже вони в нинішній ситуації набувають іншого значення.

 

Навчальний курс «Основи екологічної культури», що викладається на факультеті природничої і фізико-математичної освіти, передбачає виконання студентами навчальних проектів.

16 грудня студентки 21-Б групи факультету природничої та фізико-математичної освіти (Ковтун М., Коломієць І., Кудлай А., Безугла С., Лаврова В., Хаванських К.) представили свій проект на тему «Освіта для сталого розвитку як нова парадигма освіти», керівник: доцент кафедри теорії і методики викладання природничих дисциплін Коренева Інна Миколаївна.

Проект передбачав кілька етапів, під час виконання яких студенти намагалися знайти відповідь на ключове (Чому освіта для сталого розвитку є актуальною на рівні міжнародної спільноти?), тематичне (Чи є в Україні концепція освіти для сталого розвитку і який стан впровадження Стратегії ЄЕК ООН «Освіта для сталого розвитку»?) та змістові питання.

В ході дослідження студентами було встановлено, що екологічна освіта є передумовою виникнення освіти для сталого розвитку та стала її базою. Також екологічна освіта пов’язана із випереджальною освітою, суть якої полягає в тому, щоб перебудувати зміст і методологію навчального процесу у всіх ланках системи освіти таким чином, щоб вона стала здатною до вчасної підготовки людей до нових умов існування. Тобто, екологічна освіта, освіта для сталого розвитку і випереджальна освіта взаємопов’язані і доповнюють одна одну для забезпечення сталого розвитку.

На одному з етапів студентами було проведено опитування студентів-біологів заочної форми навчання про сталий розвиток та освіту для сталого розвитку, метою якого було встановити рівень обізнаності студентів різних курсів про цю проблематику. В анкетуванні взяло участь 49 студентів – біологів 2-6 курсів.

Проаналізувавши відповіді, було зроблено висновок, що обізнаність студентів-біологів факультету природничої і фізико-математичної освіти про сталий розвиток є достатньою, проте спостерігаються деякі прогалини у сформованості готовності до природоохоронної діяльності та знаннях про шляхи зменшення індивідуального екологічного сліду.

Отже, в ході проведення проекту було розкрито ключове питання «Чому освіта для сталого розвитку є актуальною на рівні міжнародної спільноти?»: освіта для сталого розвитку є актуальною на рівні міжнародної спільноти тому, що освіта є навчальним, базовим елементом трансформації суспільства до сталого розвитку за рахунок забезпечення особистості можливістю втілити свої уявлення про суспільство у життя. Освіта є фундаментом сталого розвитку,  інструментом, спрямованим на вирішення  важливих питань сталого розвитку.

Всі очікувані результати студентів – досягнуто.

 

 

Загальновідомо, що основними компонентами освіти для сталого розвитку є: освіта (навчання); підготовка і перепідготовка кадрів; вироблення навичок; формування системи цінностей і виховання; інформування і просвіта населення. На всіх етапах особлива увага має приділятися розумінню збалансованості, покращення якості життя, зниженню (зменшенню) еколого-економічних ризиків. З цією метою важливим є вивчення досвіду європейських країн щодо впровадження засад сталого розвитку є особливо актуальним. З метою популяризації знань про  сталий розвиток студентами 21-Б групи факультету природничої і фізико-математичної освіти під керівництвом доц. Кореневої І.М. в грудні 2016 року підготовлено виставку студентських стінгазет, що відображали головні положення та шляхи сталого розвитку.

Студентами презентовано таку тематику стіннівок:

  • цілі сталого розвитку,
  • історію та сутність сталого розвитку,
  • індикатори сталого розвитку,
  • шляхи та приклади екокультурної конверсії промисловості,
  • шляхи та приклади екокультурної конверсії сільського господарства,
  • роль людського капіталу у досягненні цілей сталого розвитку,
  • екологічні проблеми України

Таким чином, студентство факультету природничої і фізико-математичної освіти бере активну участь у виконанні завдань, сформульовані у "Порядку денному на XXI століття", зокрема: забезпечення просвіти з питань розвитку та збереження навколишнього середовища для громадян усіх вікових категорій; включення концепції розвитку та збереження навколишнього середовища в усі навчальні програми з аналізом причин, які викликають головні глобальні загрози.

 

Той, хто хоче творити добро,

зробить це із закритими очима.

 

Вірно сказано і стосується студентів нашого факультету.

16 грудня 2016 року Кудлай Олександр (21-Б група) і Вінда Наталія (31-Б група) долучилися до акції здачі крові.

Кожного дня тисячі людей потребують донорську кров для подальшого життя. Донор може подарувати ще один день народження, ще одну ніч під зірками, ще одне побачення, ще одну хвилину сміху, ще одну розмову з рідними, ще один шанс …

Висловлюємо вдячність студентам-донорам за їх благородний вчинок і порятунок життя людей, які потребують переливання донорської крові та / або її компонентів.

 

 

Отак-от просто закохатися у гори,

А потім все життя любити їх.

Смереки із ялицями в покорі,

А на віддалених вершинах тане сніг…

 

Такими словами розпочався захід, присвячений Міжнародному дню гір, який відзначається 11 грудня. Він був проголошений 20 грудня 2002 року на 57-ій сесії Генеральної Асамблеї ООН, коли підводилися підсумки  Міжнародного року гір. У резолюції Генеральної Асамблеї запропоновано світовій спільноті організовувати цього дня заходи, які пропагують значення стабільного розвитку гірських регіонів.

Долучилися до цього свята і студенти нашого факультету. Організаторами цікавого дійства стали студенти 21-Б групи, до участі були запрошені студенти 11-Б, 12-Б і 31-Б груп.

Ведучі Шандурська Анастасія і Мамай Владислав акцентували увагу присутніх на екологічних проблемах гірських екосистем, на необхідності охороняти і підтримувати їх. Привернули увагу слухачів різноманітні цікаві факти про гори, які повідомили Коломієць Ірина, Кудлай Аліна і Костенко Ірина. У виконанні Смілик Яни, Хаванських Катерини і Лаврової Вікторії емоційно звучали вірші про дивовижний гірський край, а легенда про Говерлу (Безугла Світлана) та малюнок гір України (Сиваш Аліна) нагадали про красу нашої країни.

Чудовими моментами заходу були фрагменти відеофільмів з краєвидами суворих і величних Гімалаїв і казкових Українських Карпат. Затамувавши подих, присутні слухали цікаві розповіді про підкорення гірських вершин нашими земляками – сумськими альпіністами (технічний супровід здійснювала Ковтун Марина).

Емоційним завершенням заходу стала пісня у виконанні Горбачової Ірини.

Проведений захід нагадав про унікальність природи нашої планети, про те, що гори є важливим джерелом водного, енергетичного та біологічного розмаїття і потребують уваги та захисту.

К.п.н., доцент Хлонь Н.В.

 

 

15 грудня 2016 року став знаковим днем для факультету природничої і фізико-математичної освіти. Саме сьогодні відбулися вибори студентського декана та благодійний ярмарок, з нагоди Дня Святого Миколая.

Напередодні, кандидати на посаду студентського декана ознайомили зі своїми програмами, колом інтересів, хобі. Серед кандидатів були: Кудлай А. (21-Б група), Боровик Т. (12-Б група), Бакуріна О. (11-Б група), Чавлешвілі Н. (13-М група). Усі яскраві особистості, з певною життєвою позицією, інтересами, можливостями.

У голосуванні взяли участь викладачі та студенти факультету. Боротьба була «чистою та прозорою». Було обрано незалежну комісію, що слідкувала за перебігом виборів студентського декана.

 Паралельно з «волевиявленням», кожен мав змогу завітати на благодійний ярмарок, придбати «смаколики»,  випити чашку духмяної кави або чаю. Також можна було просто залишити гроші чи іграшку для дітей. У коридорі факультету лунала музика, що символічно відбивала урочисту атмосферу.

Після 15.00 було підбито підсумки виборів студентського декана:

Кудлай Аліна -  73 голоса,

Боровик Тетяна – 25 голосів,

Бакуріна Ольга – 22 голоси,

Чавлешвілі Нікіта – 23 голоси.

Лідером у перегонах стала студентка 21-Б групи Кудлай Аліна, що вже має досвід роботи у студентському самоврядуванні. Вітаємо Аліну з перемогою і бажаємо успіхів!

 

Відповідальна за виховну роботу ФПФМО,

доцент Бурчак Л.В.

 

Загальновідомо, що якість життя людини визначається сукупністю матеріальних, духовних, соціальних, демографічних, екологічних компонентів. В умовах екологічної кризи якість життя починає знижуватися. Тому в інтересах збереження суспільства та забезпечення вищого рівня екологічної безпеки виникає необхідність перегляду традиційно прийнятих пріоритетів людської діяльності, які необхідно екологізувати. Екологізація — це поширення екологічних принципів та підходів на природничі та гуманітарні науки, на виробничі процеси та соціальні явища. В Україні ми стоїмо на початку цього важливого процесу. Для його прискорення необхідно вивчення та популяризація аналогічного досвіду сусідніх країн, зокрема Польщі, що входить до складу Європейського Союзу. Кожен громадянин Європейської спільноти свідомо та відповідально ставиться до всіх наслідків власної діяльності в навколишньому середовищі. Результатом цього є формування високого рівня екологічної культури населення та його екологічна просвіта.

Щодо подорожі Польщею. Місто Лодзь знаходиться майже у самому центрі країни, і проїжджаючи територією Польщі, я могла спостерігати широке використання такої відновлювальної галузі енергентики як вітроенергетика. Типовими краєвидами сільської місцевості Польщі є вітрогенератори, що перетворюють кінетичну енергію вітру в електричну. Наприклад, вітроелектрогенерація в Європейському Союзі забезпечує в середньому майже 10% енергії.

Крім того, в самому місті Лодзь, що нараховує більше 700 тисяч мешканців, велосипедні доріжки є обов’язковою частиною доріг загального користування та утворюють в місті цілу транспортну мережу. Через кожні 0,5-1 км дороги розміщуються велосипедні станції, де кожен бажаючий може отримати міський велосипед на прокат. В місті дуже чисто.

Поводження з відходами (їхнє сортування, зменшення виробництва, тощо) є давно загальноприйнятою і всім відомою процедурою побуту. Сортується папір, пластик, скло, органічні відходи, тощо.

Конкретних можливостей екологізації досить багато: це перехід на безвідходні технології, введення екологічного маркування, бережливе використання невідновлюваних ресурсів, економія енергії, відновлення лісів, повне знешкодження всіх видів відходів до їхнього надходження до навколишнього середовища та ін. Екологічна конверсія є умовою забезпечення невід'ємного права кожної людини на використання екологічно чистого навколишнього середовища. У сучасному урбанізованому світі було б корисним замість зведень погоди щоденно передавати екологічні зведення, що характеризують стан навколишнього середовища.

Покращити стан навколишнього середовища і тим самим сприяти підвищенню рівня екологічної безпеки населення нашої країни  - завдання для кожного з нас. Тож популяризуймо екологічні знання, подаваймо приклади екологічно доцільної поведінки, купуймо екологічно безпечну продукцію місцевих виробників, насаджуймо ліси, сортуймо сміття, прибираймо за собою сміття, надаваймо перевагу паперовим та багаторазовим пакетам для продуктів (а не поліетиленовим), користуймося громадським транспортом (а не власним) та велосипедами!!! Тільки такі наші вчинки, як краплинки з яких складається океан, зможуть змінити екологічну ситуацію в нашій країні на краще!!!

 

 

З повагою та сподіванням на краще майбутнє

Інна Коренева

 

«Навчання без міркування – даремне,

міркування без навчання – небезпечне».
Конфуцій

 Вислів видатного філософа і мислителя цілком було підтверджено студентами 31-Б групи ФПФМО.

На заняттях з курсу «Фізіологія вищої нервової діяльності», представники групи були розділені на групи й отримали від викладача Бурчак Л.В. цікаві творчі завдання на тему «Фізіологія нервової системи». Зокрема, було висвітлено такі питання: «Відділи головного мозку», «Півкулі головного мозку», «Локалізація функцій кори головного мозку», «Поняття про нервові центри».

Незважаючи на складність теми заняття, у ході підготовки творчих проектів студенти групи проявили неабиякий інтерес, творчу ініціативу, а відповіді підтвердили презентаціями, власноруч виготовленими плакатами «Функціональна асиметрія півкуль головного мозку», «Відділи головного мозку»..

У  теплій,  робочій атмосфері, у формі конструктивної дискусії учасники обговорили основні питання щодо нервової системи людини, дізналися багато цікавих, науково-обґрунтованих фактів. З’ясовано, наприклад, що існує «розумна спина», «мозок-охайна чистюля»,  «другий мозок – тонкий і товстий кишківник» тощо.

Родзинкою творчого заняття стала демонстрація власних «винаходів» студентів – моделі «Нервові центри головного мозку», «Півкулі головного мозку».

Виявляється, що наші студенти розумні, творчі, креативні, вміють вчитися цікаво. Бажаємо успіхів у подальшому!

Доцент Бурчак Л.В.

30 листопада на базі кафедри теорії і методики викладання природничих дисциплін ГНПУ ім.О.Довженка відбулась районна краєзнавча конференція учнівської молоді «Стежками Глухівщини». Організатори заходу, комунальний заклад «Районний будинок творчості школярів» Глухівської районної ради, започаткували співпрацю з науковцями з метою активізації і поліпшення природничої навчально-дослідницької діяльності в загальноосвітніх навальних закладах району. Юні знавці природи з Баницького, Перемозького, Некрасівського, Будівельнівського, Соснівського, Студенецького, Дунаєцького, Кучерівського НВК, Есманської та Шалигинської ЗОШ І-ІІІ ст. презентували результати власної дослідницької роботи щодо вивчення природи рідного краю. Зміст досліджень містив інформацію про корисні копалини Глухівщини, сучасний стан джерел і річок, особливості географічних ландшафтів регіону. Виступи школярів аналізувала викладачі та студенти присутні на заході. В ході спілкування  були визначені перспективні плани подальшої роботи щодо вивчення природи рідного краю. Асистент кафедри теорії і методики викладання природничих дисциплін Кмець А.М. надала методичні рекомендації щодо використання наукових підходів під час дослідницької роботи учнів. Хлонь Н.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики викладання природничих дисциплін, презентувала учасникам конференції авторську фотовиставку «Куточки природи Глухівщини».

Завершився захід нагородженням учнів. За дослідницьку роботу «Таємниця Баницького каменю» І місце посіла Спащенко А., вихованка гуртка «Географічне краєзнавство» на базі Баницького НВК (к-к: Скопенко О.І.).  Розділили ІІ місце: Ворона П., учениця Есманської ЗОШ І-ІІІ ст., назва роботи «Річка Есмань - географічна перлина нашого села»(керівник Колесник В.Г.) та Дудукова Д., учениця Соснівського НВК, назва роботи «Чорне золото села Соснівка» (к-к: Сакунова О.В.). Дипломи ІІІ ступеня отримали: Приходько О., вихованець гуртка» Юні друзі природи» на базі Перемозького НВК, назва роботи «Річка мого дитинства» (к-к Шеремет С.А.); Хайнацька К., учениця Шалигинської ЗОШ І-ІІІ ст., назва роботи «Сім джерел – гідрологічна пам‘ятка Глухівщини» (к-к Гулакова Н.О.); Клепець І, учениця Нкрасівського НВК, назва роботи «Некрасівське водосховище» (к-к Борисенко О. М.).

Підводячи підсумки, Хроленко М.В., декан факультету природничої і фізико-математичної освіти ГНПУ ім.Довженко, та Бойко Н.В., директор КЗ РБТШ зазначили на результативності та необхідності продовження подальшої співпраці щодо розвитку краєзнавчої дослідницької діяльності учнівської молоді.

Світлана Шутко, методист КЗ «Районний будинок творчості школярів Глухівської районної ради»

Традиційно 1 грудня увесь світ відзначає День боротьби зі СНІДом. Україна, починаючи з 2004 р., досягла значного прогресу у боротьбі з ВІЛ/СНІДом, зокрема, в наданні лікування людям, які живуть з ВІЛ. Наразі в нашій країні більше 62 тисяч ВІЛ-інфікованих осіб отримують антиретровірусну терапію, із них понад 80% - за кошти державного бюджету.

На сьогодні ВІЛ-інфекція не має радикальних засобів лікування, тому головною зброєю в боротьбі з поширенням вірусу є попередження нових випадків інфікування.

У зв’язку з цим, на факультеті природничої і фізико-математичної освіти цього дня було проведено акцію «Обери життя: попереджуй СНІД!». Учасники навчально-виховного процесу отримали червону стрічку в знак солідарності та підтримки хворих на СНІД.

Бажаємо усім здоров’я та наснаги!

 

Якщо ми не знаходимо спокою у собі,
безнадійно його шукати будь-де.
Ларошфу
ко

 

Недарма кажуть: «Педагог- це не професія, а покликання». Вчителю потрібно чимало мужності та сил, аби щоденно з посмішкою заходити до класу, обіймати поглядом усіх своїх неповторних «чомучок» і дарувати їм любов та мудрість. Але мало хто з педагогів витримує таке «навантаження». Сьогодні з’являється такий термін як «професійне вигорання», що є наслідком некерованого стресу, викликаного різними причинами у професійній діяльності.

У зв’язку з вищесказаним, 30 листопада 2016 року для студентів 51-Б та 61-МБ груп проведено змістовну бесіду «Профілактика професійного вигорання майбутнього вчителя біології».

Захід організовано за ініціативи відповідальної за виховну роботу ФПФМО, доцента Бурчак Л.В. та за участю психолога університету Рябка Ю.В.

Студенти випускних курсів були ознайомлені з поняттям «професійне вигорання» (ПВ), що трактується як стан виснаження особистості, спричинений надмірними завданнями, що ставить природне чи професійне середовище та який характеризується зневірою у власній професійності, фізичною й емоційною втомою, почуттям нереалізованості.

Також виділено типи прояву ПВ: фізичні прояви, емоційні прояви, родинні й суспільні прояви, прояви, пов’язані з роботою та ін.

Рябко Ю.В. чітко вказав на стереотипи, що пришвидшують вигорання та перешкоджають роботі педагога: спокій, стриманість, педагогічна самопожертва тощо. Кульмінацією заходу став відбір фаз і причин професійного вигорання майбутнього педагога, що здійснювався за допомогою всіх учасників. Студенти емоційно називали можливі причини ПВ.

Цікавим стало і виокремлення умов, дотримання яких попередить прояв професійного вигорання педагога  в професійній діяльності.

Ґрунтовна, логічна, корисна інформація з вуст досвідченого психолога Рябка Ю.В., на нашу думку, сприятиме перегляду цінностей, пріоритетів у студентів, умінню адаптуватися в умовах робочого середовища, а відтак, забезпечить подальшу, ефективну професійну діяльність майбутніх учителів біології. Бажаємо їм отримувати насолоду від обраного фаху, знайти своє місце в освітньому просторі та реалізувати себе на всі 100%.

Відповідальна за виховну роботу ФПФМО,

доцент Бурчак Л.В.